En toen waren we plots een halfjaar verder!?!

Cliché of niet, de tijd vliegt! Voor je het weet ben je een halfjaar ouder en lijkt je blog gepensioneerd... Feit is dat er vanaf volgende week (ein-de-lijk) weer wat tijd vrijkomt om hier een en ander te delen! Tweede cliché: het was gewoonweg te druk het afgelopen halfjaar. In principe is het nooit te druk om iets te doen wat je echt wil doen, maar dit was niet iets wat voorrang had. Wat heb ik dan wel uitgespookt?

* In januari legde ik de examens af voor mijn Master Educatieve Studies die ik aanvatte in september. Waar ik tijdens schooljaar 2015-2016 inschreef in september en stopte eind november, vond ik dat het dit schooljaar toch tijd werd om hem diep in de ogen kijken. Tijdens het eerste semester zat ik wekelijks flink enkele uren met de neus in mijn studieboeken (naast mijn lesgeef-boeken, lees-boeken, kinder-boeken en nog veel meer boeken...), en blokte ik een gat in de nacht tijdens de maand januari.
"Het leven" VS blog: 1-0

* Begin februari durfde ik amper te kijken naar mijn Toledo-venster waar de mail "Uw punten zijn beschikbaar" verscheen. Uiteindelijk stonden ze binnen enkele seconden op het scherm en kon ik opgelucht ademhalen: geslaagd over de volledige lijn. De euforie was groot maar van korte duur, dit betekende dat ik er nu ook echt moe(s)t mee doorgaan. Hoe groot de interesse ook is, hoe gigantisch gemotiveerd ik ook ben, het is potverdikke niet te onderschatten. Mocht ik nu iemand zijn die gewoon effekes iets leest, begrijpt en vanbuiten kent, oké. Maar dat ben ik dus niet... Dat betekent dat het tweede semester eveneens gepaard ging met heel wat korte nachten, en tijdgebrek.
"Het leven" VS blog: 2-0

* In tussentijd werkte ik terug fulltime, en sprong ik - een tikkeltje onbezonnen - in een denktank met twee topcollega's. Fijne vergaderingen, interessante topics maar ook hier weer: 't is potverdikke niet te onderschatten! De leuke combinatie van lesgeven, les volgen, denktank en het "gewone leven" was erg boeiend maar opnieuw; "het leven" VS blog: 3-0.

* Maart, april en mei zijn voorbij gevlogen voor ik het wist. De weegschaal vloog gezellig mee, terug wat naar de verkeerde richting. De schade bleef relatief beperkt maar 't wordt tijd dat de focus toch terugkeert. Juli wordt dan ook dé "proeven-eten-uitvinden"-maand bij uitstek. Vakantie nemen, genieten, tot rust komen achter de potten en de pannen!

De meest hectische week is intussen zonder twijfel voorbij: examens afnemen, examens afleggen, teamdag organiseren (niet alleen gelukkig), kookworkshop geven, examens verbeteren...

Wil dit alles nu zeggen dat we teruggevallen zijn op pizza en fastfood? Neen, gelukkig niet! Wil het zeggen dat alles op vlak van voeding toch een tikkeltje achteruitgegaan is? Ja, absoluut. En ik heb er geen seconde spijt van. 

Ik lees overal artikels over "de summerbody" en op mijn geliefde IG lees ik zelfs commentaren à la "... in de gym zijn er heel wat nieuwe mensen, hopelijk is het voor hen nog niet te laat...". En het enige wat ik kan denken is: "OMG!". De summerbody kan me vet (hah!) gestolen worden. Als ik kijk hoe ik me VOEL, dan zit het nog altijd prima! Ga ik de oefeningen terug opnemen? JA, absoluut, omdat mijn rug het gewoon heel hard nodig heeft. Ga ik weer extra mijn best doen om die teruggekeerde kilo's kwijt te spelen? Jazeker, omdat ik niet terug wil keren naar dat "straatje zonder einde". Maar is dat het allerbelangrijkste? Absoluut niet, of toch voor mij niet... Je eet/beweegt om te leven, je leeft niet om te bewegen/eten.

Het is nooit te laat om gezond(er) te worden, het is nooit te laat om meer te bewegen, het is altijd een goed idee om (nog wat) beter voor jezelf te zorgen. Niets zo demotiverender dan een zelf-uitgeroepen-goeroe die luidkeels roept DAT JE TE LAAT BENT! Dus kijk U niet zot op mensen die het prima voor elkaar lijken te hebben qua "body", kijk vooral de schoone dingen aan Uzelf en leg dat uurwerk maar aan de kant; GE ZIJT NOG NIET TE LAAT! 

In the meanwhile, enkele foto's... om toch maar even te "bewijzen" dat er nog steeds gegeten werd.

Af en toe wat ontspanning mocht ook wel!

De dag goed begonnen, half gewonnen!

Nieuwe pottekes voor de lunch

Dit soort beeld is de rode trend doorheen het afgelopen schooljaar...

Niet veel tijd? Woktijd!

Intussen maken we onze granola ook zelf...

Een deel resultaat van onze kookworkshop op de teamdag.


Reacties

Een reactie posten

Populaire berichten

Easy weken

Bijgeleerd...

Awel?!